These forums have been archived and are now read-only.

The new forums are live and can be found at https://forums.eveonline.com/

EVE Launcher

 
  • Topic is locked indefinitely.
 

SOLVED - CCP fix the launcher issue PLEASE

Author
tiberiusric
Comply Or Die
Fidelas Constans
#1 - 2017-05-20 19:39:00 UTC  |  Edited by: tiberiusric
This seems a problem for a few people.now and looks to be same issue with qtengine

its past funny now especialliy with no response some of is run corps and stuff.and cant even log in!

All my views are my own - never be afraid to post with your main, unless you're going to post some dumb shit

tiberiusric
Comply Or Die
Fidelas Constans
#2 - 2017-05-23 13:37:18 UTC  |  Edited by: ISD Max Trix
thanks ccp FOR NO HELP. This isnt acceptable that people are losing game time, and your doing sweet FA to sort it!!


Quote:
10. Posting of private CCP communication is prohibited.

The posting of private communication between the Game Masters, EVE Team members, Moderators, Administrators of the forums and forum users is prohibited. CCP respect the right of our players to privacy and as such you are not permitted to publicize private correspondence (including support ticket responses and emails) received from any member of CCP staff.



WTF !!!!

Not funny anymore!!! There is nothing to reproduce! just click the launcher it doesnt work!!

All my views are my own - never be afraid to post with your main, unless you're going to post some dumb shit

Saveritas
Fusion Enterprises Ltd
Badfellas Inc.
#3 - 2017-05-23 15:06:44 UTC
I'm encountering the exact same issue. Ffs.
badside
Dauphin Enterprises Inc.
#4 - 2017-05-24 00:21:33 UTC
Yep, this morning got the typical upgrade message, then it died. Tried everything even reinstall from scratch. Just wont go past launcher. Sometimes it gives some errors. But mostly doesnt work.
Paige Booker
Bluer Mirage
#5 - 2017-05-28 02:41:04 UTC
Is this the issue causing a white screen or incomplete graphics on the Launcher? I tried the fix for the white screen issue they have but it did nothing.
tiberiusric
Comply Or Die
Fidelas Constans
#6 - 2017-05-28 13:12:39 UTC
nope its the show icon in system tray, icon disappears nothing happens issue

All my views are my own - never be afraid to post with your main, unless you're going to post some dumb shit

Sooyoung snsd
Claws of the Demon
Army of New Eden
#7 - 2017-05-28 20:29:40 UTC
deleting the launcher folder and reinstalling worked for me, i was getting the qt error
tiberiusric
Comply Or Die
Fidelas Constans
#8 - 2017-06-03 09:55:55 UTC
Sooyoung snsd wrote:
deleting the launcher folder and reinstalling worked for me, i was getting the qt error


deleted everything mate, ccleaned, cleaned registry etc etc reinstalled... nothing

I get a framebuffer attachment error now on log

All my views are my own - never be afraid to post with your main, unless you're going to post some dumb shit

Cobe Askiras
Doomheim
#9 - 2017-06-03 12:28:15 UTC
Yeah I'm having the exact same issues. Wanting to spend this weekend to actually get into the game and learn it, now I can't even log on Ugh
tiberiusric
Comply Or Die
Fidelas Constans
#10 - 2017-06-05 09:19:33 UTC  |  Edited by: tiberiusric
Looks like i have resolved the problem. Last ditch attempt I checked my anti virus, and saw a few components that where active like behaviour shields etc disabled them and added launcher folder as an exclusion and it seemed to have worked!

Strange as i never got any notifications or alerts from AV (Avast) and no idea why AV would of even stopped it anyway... every other game i have had no issues and this happened overnight, when i still had the AV components switched on.

So im a little confused still if that was the actual problem. But anyway working for now!

All my views are my own - never be afraid to post with your main, unless you're going to post some dumb shit